Algemene Voorwaarden - Game Mania
Versie 02.03 – 02/03/2025
INHOUDSOPGAVE
- Artikel 1 – Definities
- Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Artikel 4 – Het aanbod
- Artikel 5 – De overeenkomst
- Artikel 6 – Herroepingsrecht bij thuislevering
- Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Artikel 10 – De prijs
- Artikel 11 – Betaling
- Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
- Artikel 13 – Levering en uitvoering
- Artikel 14 – Overmacht
- Artikel 15 – Aansprakelijkheid
- Artikel 16 – Intellectuele eigendom
- Artikel 17 – Klachtenregeling en geschillen
- Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
- Artikel 19 – Privacy Policy
- Artikel 20 – Algemene voorwaarden Game Mania
Artikel 1 – Definities
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels- of beroepsactiviteit.
- Dag: kalenderdag.
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel waaronder ook begrepen e-mail dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Ondernemer: Game Mania.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
- Modelformulier voor herroeping: voorwaarden op grond van Europese modelformulier voor herroeping.
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Naam: Game Mania
Website: www.gamemania.be
Email: klantenservice@gamemania.eu
KVK Nummer: 69256640
BTW Nummer: NL 857805575B 01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- 1. Deze algemene voorwaarden voor verkoop op afstand via internet zijn van toepassing op elk aanbod van www.gamemania.be aan jou als consument en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ons als ondernemer en jou als consument. Wanneer uit de bestelling blijkt dat je de intentie hebt om de producten zelf verder te verkopen, dan kunnen we de bestelling weigeren.
- 2. Wij leveren alleen in Nederland, België en Duitsland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we jouw bestelling weigeren.
- 3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door jouw ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen.
- 4. Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene verkoopsvoorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.
- 5. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.
- 6. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestelbevestiging of ten laatste bij de levering een verwijzing naar deze algemene voorwaarden. Deze zijn ook steeds te raadplegen op www.gamemania.be.
- 7. Wij kunnen te allen tijde wijzigingen aanbrengen aan onze algemene verkoopsvoorwaarden. Op lopende contracten of nog niet-uitgeleverde bestellingen blijven de algemene voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van de bestelbevestiging.
Artikel 4 – HET AANBOD
- 1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
- 2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we jou verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om jou een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om jou een overeenkomstig goed of dienst te leveren.
- 3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat het voor jou als consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – DE OVEREENKOMST
- Jouw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jou een betalingstransactie met de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, iDEAL, Billink, Bancontact en Bank Transfer. Indien de uitgever van jouw kaart weigert om in te stemmen met jouw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
- Indien je het aanbod langs elektronische weg hebt aanvaard, bevestigen wij onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door ons is bevestigd, kan je de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treffen we passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgen wij voor een veilige webomgeving.
- Wij kunnen ons binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of jij aan jouw betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien wij op grond van dit onderzoek goede gronden hebben om de overeenkomst niet aan te gaan, zijn wij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie verstrekken, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – HERROEPINGSRECHT BIJ THUISLEVERING
- Als je fysieke goederen bij ons koopt, heb je gedurende 30 dagen vanaf de laatste levering van de bestelling het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan jouw hele of een gedeelte van jouw bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen. De retourprocedure staat beschreven op onze website. Je kan contact opnemen met de klantenservice om de voor jou meest effectieve retourprocedure te bepalen en eventueel een retourlabel aan te vragen. Binnen 30 dagen nadat we jouw bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
- Voor diensten, zoals digitale producten of codes, en gratis goederen (goodies) is er geen herroepings- of retourrecht.
- De directe kosten van het terugzenden van de goederen kunnen voor jouw of voor onze rekening zijn. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend.
- Zodra wij de goederen hebben ontvangen en hebben gecontroleerd dat zij zich in een originele staat bevinden, zal de terugbetaling plaatsvinden. De terugbetaling vindt plaats ten laatste binnen 30 dagen nadat wij de goederen hebben ontvangen of binnen 30 dagen nadat de consument heeft aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden. Het moment dat het eerst valt, bepaalt wanneer de terugbetalingstermijn ingaat.
- Tijdens de eerste 30 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking, rekening houdend met onze instructies hieronder.
- Je kan jouw retourpakket retourneren via ons transport of via transport naar eigen keuze. Indien het door jezelf gekozen transport zou zijn, zijn de kosten van terugsturen voor jou. Om jouw herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je met ons contact opnemen. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
- De bedenktijd zoals genoemd in lid 1 gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren;
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
- Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
- Verlengde bedenktijd bij het niet informeren over herroepingsrecht:
- Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
- Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 – VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT TIJDENS DE BEDENKTIJD
- Tijdens de bedenktijd ga je zorgvuldig om met het product en de verpakking.
- Je pakt het product alleen uit of gebruikt het voor zover nodig om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.
- Uitgangspunt: je mag het product slechts hanteren en inspecteren zoals dat in een winkel is toegestaan.
- Jij bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering als je verder met het product omgaat dan toegestaan.
- Je bent niet aansprakelijk voor waardevermindering als wij je vóór of bij het sluiten van de overeenkomst niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht hebben verstrekt.
Artikel 8 – UITOEFENING VAN HET HERROEPINGSRECHT DOOR DE CONSUMENT EN KOSTEN DAARVAN
- Als je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, meld je dit ons binnen de bedenktermijn door middel van het formulier voor herroeping.
- Zo snel mogelijk, maar binnen 30 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zend je het product terug. Jij hebt de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als jij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
- Je zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij jou als consument.
- Jij draagt geen kosten van het terugzenden van het product indien je kiest voor de aangegeven retourprocedure. Indien je wenst af te wijken van deze retourprocedure komen de directe kosten voor jouw rekening.
- Als je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 9 – VERPLICHTINGEN VAN DE ONDERNEMER BIJ HERROEPING
- Als wij de melding van herroeping door jou op elektronische wijze mogelijk maken, sturen wij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging per e-mail.
- Wij vergoeden alle betalingen van jou, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgende op de dag waarop wij de goederen hebben ontvangen of waarop je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden (bijvoorbeeld met bewijs van de post). Na ontvangst van de teruggestuurde goederen worden deze onderworpen aan een kwaliteitscontrole en wordt gecontroleerd of zij zich in de originele staat bevinden.
- Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou als consument.
- Als je hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeven wij de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 – DE PRIJS
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in Btw-tarieven.
- Onze prijzen zijn in Euro (€) en inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan. Indien je een bestelling plaatst en je ontvangt van ons een bestelbevestiging per e-mail, dan geldt voor deze verkoop op afstand de prijs die van toepassing is op het moment van de bestelling. We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten in rekening te brengen. In dat geval melden we dat altijd voordat je jouw aankoop definitief plaatst.
Artikel 11 – BETALING
- We aanvaarden Visa, MasterCard, Maestro, iDEAL, Billink, Bancontact en Bank transfer.
- Om een veilige online betaling en de veiligheid van jouw persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL-technologie over internet verstuurd. Om via SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van jouw browser.
- Het eigendomsrecht van de geleverde goederen gaat van Game Mania over op jou als klant na ontvangst door jou of afgifte aan jou van de goederen en na volledige betaling van de prijs. Vanaf inbezitname van de goederen gaat het risico wegens verlies of beschadiging over op jou.
- Jij hebt de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan ons te melden.
Artikel 12 – NAKOMING OVEREENKOMST EN EXTRA GARANTIE
- Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan jouw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van jouw bestelling wettelijke bepalingen.
- Voor iedere aankoop bij Game Mania heb je recht op een deugdelijk product. Er is in de wet geen vastgestelde garantietermijn, aangezien die afhankelijk is van product tot product. Raakt het product echter binnen de 12 maanden na aankoop defect, dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij Game Mania kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt. Duikt het defect na het 1ste jaar op, dan dien je als klant aan te kunnen tonen dat het defect zich reeds voordeed bij aankoop en dat het dus een fabricagefout betreft.
- Afhankelijk van het product en de aard van het defect, bieden wij de keuze tussen een reparatie of vervanging. Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopovereenkomst te eisen.
- Neem contact op met ons via het contactformulier voor meer hulp en informatie. Vele fabrikanten zorgen voor verdere opvolging via de fabrieksgarantie.
Artikel 13 – LEVERING EN UITVOERING
- Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij jouw bestelling aangegeven adres. De levering aan huis gebeurt in principe per koerier. De chauffeur of transporteur kan bij de levering een identiteitsbewijs vragen. Je tekent voor ontvangst van de levering, door middel van aftekening van een elektronische leveringsbon.
- Wanneer je niet aanwezig bent op het ogenblik van de levering van jouw bestelling, dan wordt door de transporteur een bericht in de brievenbus achtergelaten, waarop het dichtstbijzijnde afhaalpunt staat vermeld, zodat je, na vertoning van een identiteitsbewijs, jouw pakket kan afhalen binnen de 14 kalenderdagen.
- Bij de levering in een afhaalpunt ontvang je een bericht zodra jouw bestelling beschikbaar is voor afhaling op vertoning van een identiteitsbewijs. Indien het door jou gekozen afhaalpunt niet meer bestaat of tijdelijk gesloten is op het moment van aflevering, behouden wij het recht voor om het pakket in het dichtstbijzijnde afhaalpunt ter beschikking te stellen. Je tekent voor ontvangst van de levering, door middel van aftekening van een elektronische leveringsbon.
- Wanneer een artikel op voorraad is, wordt het aangeboden op jouw leveringsadres in 1 à 4 werkdagen. Wanneer een artikel niet in de webshop op voorraad is, wordt het aangeboden op jouw leveringsadres in 3 à 6 werkdagen. Wij informeren je over de vermoedelijke leveringstermijn in jouw bestelbevestiging.
- Foutief doorgegeven adressen zijn de verantwoordelijkheid van jou als klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Postbusadressen en militaire APO-adressen worden niet aanvaard.
- Als wij niet tijdig kunnen leveren, berichten wij je altijd voor het verstrijken van de verwachte leveringstermijn. Als wij dat niet doen, kan je kosteloos afzien van jouw bestelling. In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
- Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 30 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
- Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terugsturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Je moet hiervoor het bijgeleverde “retourformulier” gebruiken. Heb je bij het invullen van dit retourformulier vragen, dan kan je contact opnemen via het contactformulier.
- Bekijk ook de retourprocedure op de website of het in de bestelling meegeleverde retourdocument.
- We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die wij hebben aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
- Voor thuislevering worden verzendkosten aangerekend. De verzendkosten bedragen €2,99. De verzendkosten vervallen bij een order waarbij de thuis te leveren goederen een waarde hebben van minimaal €25,00. Bij orders bestaande uit fysieke en digitale goederen dienen de fysieke goederen een minimale waarde van €25,00 te hebben vooraleer de verzendkost vervalt.
AARTIKEL 14 - OVERMACHT
- 1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
- 2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...
Artikel 15 – AANSPRAKELIJKHEID
- Gebruik van deze site of van een andere, inzonderheid als gevolg van links of hyperlinks, met inbegrip, zonder beperking, van alle verliezen, werkonderbrekingen, beschadiging van programma's of andere gegevens op het computersysteem, van apparatuur, programmatuur of andere van de gebruiker.
- De website kan hyperlinks bevatten naar websites of pagina's van derden, of daar onrechtstreeks naar verwijzen. Het plaatsen van links naar deze websites of pagina’s impliceert op geen enkele wijze een impliciete goedkeuring van de inhoud ervan. Game Mania verklaart uitdrukkelijk dat zij geen zeggenschap heeft over de inhoud of over andere kenmerken van deze websites en kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor de inhoud of de kenmerken ervan of voor enige andere vorm van schade door het gebruik ervan.
- Game Mania is niet aansprakelijk voor enige schade die zij zou veroorzaken door haar fout of nalatigheid tenzij in geval van opzet of grove schuld, ook van haar werknemers. Iedere schade van gelijk welke aard die niet kan worden voorzien op het ogenblik van het sluiten van de overeenkomst, is uitgesloten van vergoeding. De aansprakelijkheid van Game Mania is altijd beperkt tot de rechtstreekse, persoonlijk geleden schade en zal nooit de aankoopprijs van het product in kwestie overschrijden.
Artikel 16 – INTELLECTUELE EIGENDOM
- Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
- Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s, namen, teksten, logo’s, kleurencombinatie, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Artikel 17 – KLACHTENREGELING EN GESCHILLEN
- We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze goederen of diensten, kan je ons contacteren via het contactformulier of via klantenservice@gamemania.eu. We doen er alles aan om jouw klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
- Wij beschikken over een klachtenprocedure en behandelen de klacht overeenkomstig deze procedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat je de gebreken hebt geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij ons.
- Bij ons ingediende klachten worden binnen 7 dagen vanaf ontvangst beantwoord. Indien meer tijd nodig is, ontvang je binnen 7 dagen een ontvangstbevestiging en een indicatie van het verdere verloop.
- Je dient ons minimaal 3 maanden de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Daarna ontstaat een geschil.
- Op overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Indien we er samen niet uitkomen, kan je beroep doen op het ODR-platform van de Europese Commissie via http://ec.europa.eu/odr.
- Een geschil wordt pas in behandeling genomen door de Geschillencommissie als de consument de klacht eerst aan Game Mania heeft voorgelegd.
- Uiterlijk 12 maanden na het ontstaan van het geschil moet het schriftelijk zijn aangemeld bij de Geschillencommissie.
- Indien Game Mania het geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, dien jij als consument binnen 5 weken te reageren of je daarmee instemt of het geschil liever bij de rechter wil behandelen. Indien je niet tijdig reageert, kan Game Mania het geschil aan de bevoegde rechter voorleggen.
- De Geschillencommissie doet uitspraak via bindend advies volgens haar reglement. Zie: http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop.
- De commissie behandelt geen geschil indien de ondernemer surseance van betaling heeft, failliet is of zijn bedrijfsactiviteiten heeft beëindigd.
- Voor verkoop of dienstverlening op afstand is de Geschillencommissie Webshop bij voorkeur bevoegd. Voor overige geschillen geldt een andere bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
Artikel 18 – AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
- Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn.
- Ze dienen schriftelijk te worden vastgelegd of op een toegankelijke manier beschikbaar te zijn op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 19 – PRIVACY POLICY
- Onze privacy policy vind je hier: LINK