Game Mania – FAQ Question List
Bestellen & Betalen
1. Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Wij bieden de volgende betaalmethoden aan:
- - iDEAL
- - Mastercard
- - Visa
- - Reserveer nu en betaal pas 7 dagen voor de release – Alleen voor pre-orders
- - Bancontact
- - Billink (achteraf betalen)
Meer informatie vind je op Betalen
2. Hoe werkt ‘Reserveer nu, betaal pas 7 dagen voor release’?
Met deze optie kun je een game reserveren zonder direct te betalen. Veertien dagen voor de releasedatum ontvang je een e-mail met het verzoek tot betaling via iDEAL. Deze moet uiterlijk zeven dagen voor de release worden betaald. Deze betaaloptie is niet beschikbaar in combinatie met direct leverbare producten.
3. Kan ik een pre-order en een direct leverbaar product in één bestelling plaatsen?
Ja, dat kan, maar als je kiest voor een combinatie van een pre-order en een product dat direct leverbaar is, kun je geen gebruik maken van de optie Reserveer nu, betaal pas 7 dagen voor release. Je kunt in dat geval het beste de bestelling opsplitsen in twee aparte bestellingen of het volledige bedrag direct afrekenen.
Meer informatie vind je op Betalen
4. Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren nadat deze is geplaatst?
Zodra een bestelling is geplaatst, wordt deze direct verwerkt om zo snel mogelijk te kunnen leveren. Hierdoor is het niet altijdmogelijk om een bestelling te wijzigen of te annuleren.
- - Direct contact opnemen – Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
- - Pre-orders – Kunnen meestal tot het moment van betaling of verzending kosteloos worden geannuleerd via je klantenportaal.
- - Geplaatste bestellingen met direct leverbare producten – Zodra de bestelling is verzonden, kan deze niet meer worden gewijzigd. Je kunt het artikel dan wel retourneren volgens ons retourbeleid.
Meer informatie vind je op: Contactformulier en Retourneren
Pre-orders
5. Ontvang ik mijn pre-order op de releasedatum?
Ja, wij garanderen dat je jouw nieuwe release op of vóór de releasedatum ontvangt. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan kun je in aanmerking komen voor €5 korting. Deze garantie geldt voor bestellingen die tijdig zijn betaald en waarvoor alle benodigde gegevens correct zijn ingevuld.
6. Wat gebeurt er als de releasedatum verandert?
Als de uitgever de releasedatum wijzigt, passen wij de verzend- en betalingsdata automatisch aan. Je ontvangt hierover altijd een e-mail met de nieuwe datum en eventuele aangepaste betaalinstructies, zodat je reservering gewoon geldig blijft.
7. Kan ik mijn pre-order annuleren?
Ja, je kunt je pre-order op elk moment vóór betaling kosteloos annuleren via je klantenportaal. Als je al hebt betaald maar de bestelling nog niet is verzonden, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice om te kijken of annulering nog mogelijk is.
8. Kan ik meerdere pre-orders combineren in één bestelling?
Ja, je kunt meerdere pre-orders in één bestelling plaatsen, zolang de producten dezelfde releasedatum hebben. Wanneer pre-orders verschillende releasedata hebben, worden ze apart verzonden en kunnen er extra verzendkosten van toepassing zijn.
Verzending & Levering
9. Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland verzenden we gratis bij bestellingen vanaf €25. Bij een lager bestelbedrag betaal je €2,95. Voor België bedragen de verzendkosten €2,95 per bestelling. Alle zendingen gaan via PostNL met Track & Trace.
Meer info: verzending-en-retourneren
10. Verzenden jullie naar België en wat zijn de voorwaarden?
Ja, wij verzenden ook naar België. De verzendkosten bedragen altijd €2,95 per bestelling, ongeacht het bestelbedrag of het aantal producten. Alle bestellingen worden verzonden via PostNL met Track & Trace, zodat je je zending altijd kunt volgen.
Meer informatie vind je op:verzending-en-retourneren
11. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je per e-mail een Track & Trace-code van PostNL. Met deze code kun je jouw zending op elk moment online volgen en zien wanneer de bezorger langskomt.
Meer informatie vind je op:verzending-en-retourneren
Ruilen & Retourneren
12. Wat is jullie retourbeleid?
Je hebt 30 dagen vanaf de dag van ontvangst om je bestelling te ruilen of retourneren. Na het aanmelden van je retour heb je nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Retourneren is gratis.
Producten moeten compleet en onbeschadigd zijn, inclusief originele verpakking, hoesje, handleidingen en eventuele extra’s. Games moeten voorzien zijn van de originele verzegeling; geopende of gebruikte producten worden niet retour genomen.
Meer informatie en stap-voor-stap instructies vind je op: verzending-en-retourneren
13. Hoe kan ik een product retourneren?
Meld je retour aan via ons contactformulier of stuur een e-mail naar klantenservice@gamemania.nl met je bestelnummer en de reden van retour.Je ontvangt per e-mail een gratis retourlabel en duidelijke retourinstructies.
Verpak het product stevig en compleet, bij voorkeur in de originele verpakking, plak het retourlabel op de zending en lever het in bij een PostNL-punt. Bewaar het verzendbewijs tot je retour is verwerkt.
Volledige retourinstructies vind je op: verzending-en-retourneren
14. Zijn de retourkosten gratis?
Ja, retourneren bij Game Mania is altijd gratis. Je ontvangt van ons een retourlabel waarmee je het pakket kosteloos via PostNL kunt terugsturen.
Verpak het product stevig en compleet, bij voorkeur in de originele verpakking, plak het retourlabel op de zending en lever het in bij een PostNL-punt. Bewaar het verzendbewijs tot je retour is verwerkt.
Meer informatie vind je op: verzending-en-retourneren Vragen? Mail naar klantenservice@gamemania.nl
Klantenservice
15. Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Je kunt ons bereiken via het contactformulier op onze website of per e-mail via klantenservice@gamemania.nl. We streven ernaar om je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden.
16. Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?
Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 10:00 tot 18:00 uur. Berichten die buiten deze tijden worden verstuurd, beantwoorden we zo snel mogelijk op de eerstvolgende werkdag.
17. In welke talen bieden jullie ondersteuning?
Wij bieden klantenservice in Nederlands en Engels. Berichten in andere talen proberen we zo goed mogelijk te beantwoorden.